tisdag 6 augusti 2024

Målande beskrivning 😄

 Hej hopp! 😊

Då ska jag ge mig på detta igen... det var längesen jag bloggade och framförallt - nu ska jag starta en ny blogg! Jisses! Nu ska vi se hur detta går...

Har tagit upp ett gammalt intresse som fyllde en stor del av mitt liv när jag var liten. Min kusin Lisette och jag tillbringade många timmar på våra skollov över papper och penna/kritor/penslar när vi var små 😊

Det blev också många teckningar i skolböcker och på alla möjliga ställen där det fanns plats! 

Sen jag flyttade från Småland upp till Karlstad för drygt fem år sedan har jag flera gånger när jag gått förbi Medborgarskolan, kikat in på målningar de gjort under kurser där och tänkt att det ska jag göra när jag blir pensionär! 

Mina fina tjejer Linn & Stina inspirerade mig till att inte vänta - Linn genom att jag fick se en vacker blomma hon målat - Stina genom att tipsa mig om att köpa akrylfärg som är en mycket rolig färg att måla med (upptäckte jag några dagar senare när startkitet jag beställt kom hem o jag glömde tid och rum vid köksbordet...!)

Anmälde mig sen till en kurs som tyvärr blev inställd p.g.a för få deltagare, men i september blir det en helgkurs i Deje! Tills dess målar jag vidare hemma i mitt lilla kök/atelje... 😃

Intresset för mina målningar blev över förväntan måste jag säga! Jag gjorde ett inlägg på Facebook/Instagram (mest för att avreagera min lycka över att det är så himla kul!) och fick så fina komplimanger så jag blev såå glad och rörd! 💚😍

Har t.o.m sålt ett par tavlor! Nyper mig i armen lite... 💜

Nu har ju faktiskt inte alla mina vänner sociala medier så jag väljer att spara mina målningar här utöver att jag har dem på Pinterest (ska se till att fixa en länk dit här i bloggen när jag klurat ut hur man gör...)

Tänker försöka få in lite bilder här nu på det jag målat hittills så kommer det fler så småningom, som det känns nu vill jag måla mest hela tiden men vi får väl se hur länge det håller i sig...  😏

Har inte namngett alla målningar, om jag inte hittar namn som passar direkt när de är klara så tänker jag att det "kommer till mig" så småningom, en del har fått namn efter de personer de hamnat hos 😊Skulle någon tavla vara intressant, bara skriv till mig på messenger eller i kommentar nedan så får ni pris och om ni vill ha mer info, eller maila mig på innapingpong@hotmail.com

Den allra första kladden... frågade Emma på jobbet vad hon tyckte jag skulle börja med, "måla en fågel" sa hon, du gillar ju fåglar! Så det blev en lite småtokig fågel :)


Sen blev det några på vanligt skisspapper i A4-format innan jag skaffat bättre 300 grams akvarellpapper som har bättre kvalitet - de ser ni här:







Denna tjej finns numera hos Mickan i Skillingaryd :)


Denna hänger hos Camilla i Värnamo med upponervänd signatur :) (var lite vimsig när jag skrev... som omväxling... ;)


Nu följer några som jag målat på akvarellpapper 300 grams efter råd från andra konstnärer, först några i A4-format, 21x30 cm







Denna glada tös hänger hos Tina i Sölje :)


Här kommer några som är 24x30 cm, också på akvarellpapper:






Denna gula flickan finns hos Nickan i Svenserud :)


"Maria Solbacka" finns hos Tina i Sölje :)


Dessa nedan är 25x35 cm:













Och sist kommer ett gäng som är 30x42 cm:



"Flickan med äpplet & guldblomman" är min allra första sålda tavla! Hänger hos Peter i Klevshult, en nästan overklig känsla att någon ville ha min konst på sin vägg! :)
Tacksam och Lycklig :)


Finns hos Linn & Daniel i Jönköping :)


"Mimmihästen" fick denna heta som bor nu just hos min syster Mimmi i Karlskrona :)



        
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mycke på G men inget klart…

…ännu… ;) Processen med en målning (eller som ni förstått, flera samtidigt) är riktigt rolig! Ibland kommer det bara ut nåt o blir nästan kl...