torsdag 22 augusti 2024

Fröken Gullblå reser till Småland :)

 Nu har det blivit lite mer "pilleri" på ett par tavlor som nästan varit klara innan, men igårkväll (efter ett väldigt inspirerande webinar med den härliga konstnären Ania Witwitzka) plockade jag fram mina målargrejer och satte på lite härlig musik och någon timme senare kände jag äntligen att de var klara!

De fick t.o.m varsitt namn som ibland är lätt att komma på men lika ofta jättesvårt! Då är det inte säkert de blir döpta alls...

Först kommer "Svartvitt i färg"



...och denna får heta "Blombollsmatch"




"Fröken Gullblå" här nedan ska få åka tåg med mig till Småland i morgon! Ida har köpt henne! Ni anar inte vilken härlig lyckokänsla det är när någon vill ha ens alster på sin vägg! :) 💕



Ha en riktigt fin helg! (skriver jag redan nu på Torsdagen bara för att jag har semester i morgon...)

En del har det bra! :) 😆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mycke på G men inget klart…

…ännu… ;) Processen med en målning (eller som ni förstått, flera samtidigt) är riktigt rolig! Ibland kommer det bara ut nåt o blir nästan kl...